Vuosikertomus 2013
Vuosittaisen asiakastyytyväisyystutkimuksen tulosten mukaan VVO:n asukkaiden tyytyväisyys VVO:n palveluihin on pysynyt erittäin hyvällä tasolla.
Asiakastyytyväisyystutkimuksella mitataan asumisviihtyvyyttä, VVO:n toimintaa ja asiakaspalvelua, huoltopalveluita, VVO:n viestintää ja asukasyhteistyötä.
Vuoden 2013 tutkimuksessa asiakastyytyväisyys pysyi korkealla, edeltävän vuoden tasolla. Kaikkein tyytyväisimpiä asumiseensa olivat nuoret, alle 25-vuotiaat ja tyytymättömimpiä 45–54-vuotiaat VVO:n asukkaat. Myös alueellisia eroja oli nähtävissä: kaikkein tyytyväisimpiä olivat Lappeenrannan, Jyväskylän ja Tampereen VVO-kotikeskusalueiden asukkaat ja kriittisimpiä pääkaupunkiseudulla asuvat.
Tyytyväisyys kiinteistön jäteaseman siisteyteen sekä huoltoyhtiön nopeuteen reagoida palvelupyyntöihin ovat esimerkkejä kehityskohteista. Saadun palautteen pohjalta kiinteistön hoito-ohjeita on tarkennettu ja laadunvalvontaa lisätty.
VVO:ta pidetään luotettavana vuokranantajana. Vastaajista 92 prosenttia oli jo suositellut tai voisi suositella VVO:ta. Noin 45 prosenttia vastaajista oli jo suositellut VVO:ta vuokranantajana. "Tämä ei ole ollut ikinä asunto tai kämppä. Tämä on KOTI", kuului erään vastaajan perustelu antamalleen suositukselle.
Innolink Research toteutti tutkimuksen heinä-elokuussa 2013, ja siihen vastasi noin 1 500 asukasta.
2010 | 2011 | 2012 | 2013 | |
Asiakastyytyväisyys | 3,66 | 3,73 | 3,71 | 3,77 |